پرواز به آسمان فرود در بهشت

خلیج‌فارس همیشه دریایی امن برای مردمان کشورهای این منطقه بوده است به ویژه مردمانی که هم نان خود را از دل دریا گرفته‌اند و هم جانشان را برای امنیت این خلیج و دریا داده‌اند اما کشورهای بیگانه‌ای چون آمریکا سال‌ها به بهانه‌های واهی با همراهی برخی سران خود فروخته منطقه در راس برهم زدن این امنیت و آرامش هستند؛ درواقع حضور نیروهای آمریکایی در آب‌های خلیج فارس عامل اصلی تشدید بحران در منطقه و از علل تداوم جنگ به ویژه در دهه ۶۰هجری شمسی بوده است.

آسمان، زمین و دریا؛ برای مردم ایران یادآور خاطرات تلخ و شیرین بسیاری است چراکه سال‌های ۶۰ تا ۶۷ به ویژه در هفته دوم تیرماه سال ۶۷ از ۶ تا ۱۲ در تقویم جمهوری اسلامی‌ایران، هفته‌ای پرحادثه است که استکبار جهانی و در راس آن آمریکای جنایتکار با انواع ترورها نقش اصلی را دراین حوادث و تراژدی‌های تلخ ایفا کرده است.

در کنار ترور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در ششم تیر سال ۱۳۶۰ در مسجد ابوذر تهران توسط عوامل منافقین، انفجار تروریستی هفت تیرماه ۱۳۶۰ و شهادت آیت‌الله بهشتی و ۷۲ نفر از مسوولان نظام، بمباران شیمیایی سردشت در سال ۶۶، حمله به سکوهای نفتی ایران در خلیج‌فارس در سال‌های ۱۳۶۶ و ۱۳۶۷ نمونه‌ای آشکار از جنایت‌ها و نقض حقوق بشری آمریکا به منظور اجرای سیاست‌های خود در منطقه برضد جمهوری اسلامی ایران است.

آمریکایی‌ها هر ساله با گزارش‌های واهی خود علیه کشورهای جهان از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس از نقض حقوق بشر دم می‌زنند اما ۳۳ سال پیش در چنین روزی یعنی ۱۲ تیرماه ۱۳۶۷ برابر با سوم ژوئیه ۱۹۸۸ میلادی، به راحتی هواپیمای ایرباس ایران با ۲۹۰ مسافران غیرنظامی شامل مسافر این پرواز ایرانی،۶۶ کودک بی‌گناه، زن و ۴۶ تن تبعه کشورهای خارجی را در دل آسمان منهدم کردند و داغی سنگین بر دل ملت ایران و به ویژه بازماندگان آن‌ها برجای گذاشتند. 

به همین مناسبت و در هفته حقوق بشر آمریکایی امروز شنبه ۱۲ تیرماه سال ۱۴۰۰ برابر با ۱۲ تیرماه ۱۳۶۷(سوم ژوئیه ۱۹۸۸ میلادی)، مراسمی با عنوان «پرواز آسمانی» با حضور شماری از مسوولان اجرایی هرمزگان و خانواده‌های شهدای این جنایت آمریکا در حوالی “تنگه هرمز و هنگام”بر روی شناور “شهید محمد ناظری” برگزار شد.

جنایت هواپیمای مسافربری ایران هرگز از حافظه مردم پاک نمی‌شود

پرواز به آسمان فرود در بهشت

در ابتدای این مراسم، جانشین منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران مراسم ضمن خوشامدگویی به مهمانان این مراسم اظهارداشت: از سال ۶۵ به بعد، عملیات والفجر هشت، کربلای پنج و سایر عملیات‌ها نشان می‌داد رژیم بعث درحال شکست خوردن است، لذا خود آمریکا وارد جنگ مستقیم با ایران روی بیاورند و این نبرد در صحنه دریا بود، در واقع از سال ۶۵ کمتر از ۲ سال رزمندگان ما در صحنه دفاع در تنگه هرمز و خلیج‌فارس رزم مستقیم با امریکایی‌ها داشتند.

ناوسالاریکم پاسدار مهدی هاشمی افزود: همان‌طور که آمریکایی‌ها در صحنه‌های زمینی دفاع مقدس فکر نمی‌کردند که روزی صدام که مهره آن‌ها در منطقه بود، به ذلت برسد، همین‌طور هم فکر نمی‌کردند که دریا واقعا به جایی برسند که احساس کنند آن‌ها کاری را از پیش نمی‌برند و بیش‌تر ضربه بخورند. 

وی ادامه داد: در دوارن دفاع مقدس آمریکایی‌ها ضربات جدی از رزمندگان ایرانی خوردند، آمریکایی‌ها تصمیم گرفتند برای اینکه حمایت خود را از صدام و دولت‌های منطقه ادامه دهند، به اسکورت کشتی‌های نفتی عراق و عربی منطقه را روی آوردند تا با این روش مانع فروش نفت به ایران شوند.

جانشین منطقه یکم نیروی دریایی ندسا گفت: آمریکا هرجا که تلاش کردند امنیت نفت برای همپیمانان خود حفظ کنند، موفق نشدند و رزمندگان اسلام ضربه‌های محکمی به آن‌ها زدند، لذا برای نجات از استیصال و انتقام از شکست‌های پی درپی، در ۱۲ تیرماه سال ۶۷ با انهدام هواپیمای مسافربری ایران دست به جنایتی زدند که در تاریخ سابقه نداشته است.

وی بیان داشت: آمریکا با علم به اینکه این هواپیما مسافربری است، دست به چنین جنایت ضدبشری زد این درحالی است که خودشان ایران را به نقض حقوق بشر متهم می‌کنند.

هاشمی با بیان اینکه جنایت هواپیمای مسافربری ایران هرگز از حافظه مردم پاک نخواهد شد، برگزاری چنین برنامه‌هایی را در زنده‌ نگه‌داشتن مظلومیت مردم ایران بسیار مهم و ضروری دانست.

باید کشور را قوی کنیم؛ مسوولان مردم‌داری خود را ثابت کنند

پرواز به آسمان فرود در بهشت

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز دومین سخنران این مراسم بود و سرنگونی هواپیمای مسافربری ایرانی را یک عمل گستاخانه از سوی آمریکا عنوان کرد.

احمد مرادی اظهارداشت: ١٢تیر ماه سال ١٣٦٧ یادآور جنایت تلخ دولت جنایتکار آمریکاست که برای تکمیل کارنامه جنایت ضد مردم بی‌گناه اقصی نقاط جهان، این بار در خلیج‌فارس از آستین بیرون آمد و به آمال و آرزوی ٢٩٠ زن و مرد و کودک بی گناه پایان داد.

وی ادامه داد: وقاحت دولت جنایتکار آمریکا را نباید تنها در به شهادت رساندن ٢٩٠بی گناه دید، بلکه آمریکا در این جنایت خوی وحشی‌گری خود را نشان دادند و اعطای مدال شجاعت به خدمه جنایتکار ناو وینسس نمکی بر زخم خانواده‌های داغدار شهدای این جنایت بود.

نماینده مردم بندرعباس، بندرخمیر، قشم، حاجی‌آباد و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون و از جمله در موضوع انهدام هواپیمای ایرباس آنچه که قدرت و شرافت وشهادت بود خداوند نصیب ملت ایران کرد و آنچه خواری و ذلت و پستی بوده را نصیب آمریکای جنایتکار کرد.

مرادی دراین رابطه به جنایت آمریکا در به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی  اشاره کرد و بیان کرد: آمریکایی درحالی به این جنایت خود دوباره افتخار کردند درحالی که این عزت را خدا به مردم ایران و عراق نشان داد که برای تشییع پیکر پاک فرمانده محور مقاومت خود سنگ تمام گذاشتند اما آمریکا بازهم در نزد افکار عمومی خوار و ذلیل شد.

وی اضافه کرد: اگر خود را از درون کشور قوی کنیم هیچ قدرتی از خارج کشور نمی‌تواند آسیبی به ایران اسلامی بزند و ما را دچار مشکل کند.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی مردم‌داری را اصلی مهم در کارنامه مسوولان نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: امروز وظیفه مسوولان است که مردم‌داری خود را ثابت کنند و تمام تلاش خود را به‌کار گیرند تا هرآنچه از مشکلات و تنگناها در بین مردم وجود دارد، برطرف کرده و رضایت مردم را جلب کنند.    

یادآوری جنایت ۱۲ تیر سال۶۷ ادامه راه شهداست

پرواز به آسمان فرود در بهشت

معاون سیاسی، امنیتی و اموراجتماعی استاندارهرمزگان در این مراسم اظهارداشت: از سال ۴۲ تاکنون که این ملت هم با ترور، زندان و جنگ‌های مختلف هوایی، زمینی و دریایی فرزندان خود را از دست داده، هم‌گرایی و همبستگی ملت با یکدیگر بیشتر شده و ملت نسبت به این مسائل آگاه‌تر از قبل شده است.

علی رئوفی افزود: اگر در سال ۵۹ دشمن جنگ را توسط صدام بعثی به عنوان یکی از مهره‌های خود برما تحمیل کرد، بعد از این جنگ، صنایع دفاعی ایران اسلامی نیز امروز توسط سپاه و ارتش خودکفا شده است.

وی ادامه داد: درواقع جنگ تحمیلی باعث خودکفایی ما در امنیت و دفاع شد و امروز نیز کرونا ایران را در تولید واکسن خودکفا کرده است.

معاون استاندارهرمزگان ابرازداشت: مقام معظم رهبری با اینکه می‌توانست از واکسن خارجی استفاده کند اما صبر کرد با واکسنی که به دست توانای جوانان و نخبگان این کشور تولید شد، خود را واکسینه کرد درواقع رهبری انقلاب با این حرکت خود به جوانان کشور خودباوری و اعتماد را هدیه داد.

رئوفی در ادامه به جنایت آمریکا در سرنگونی هواپیمای ایرباس اشاره کرد و ابرازداشت: آمریکا در این جنایت بی‌سابقه، هواپیمایی را سرنگون و منهدم کرد که تمامی سرنشینان آن  همه غیرنظامی بودند.

وی اضافه کرد: همان طور که عاشورا نهضت قیام امام حسین(ع)را برای ما زنده نگاه داشته است، برگزاری مراسم سالگرد ۱۲ تیر سال۶۷ نیز باعث می‌شود سال ۶۷ راه شهدا را زنده نگه می‌دارد.

سازمان‌های بین‌المللی از طریق آمریکای جنایتکار تامین می‌شوند

پرواز به آسمان فرود در بهشت

بخش پایانی سخنرانی امروز آیین گرامی‌داشت سالروز جنایت ١٢تیر و هفته حقوق بشر آمریکایی”سرداریعقوب سلیمانی”، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران بود که بازخوانی جنایت‌های آمریکا را مورد تاکید قرار داد و اظهارداشت: یکی از اهداف مهم رهبری نسبت به نام‌گذاری یک هفته در طول سال تحت عنوان هفته «حقوق بشر آمریکایی» یادآوری جنایات ضد بشری دولت آمریکا در ایران و جهان است.

وی ضمن قدردانی از حضور خانواده‌های شهدا ایرباس در این مراسم گفت: ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته؛ دشمنان اسلام و در راس آن آمریکا با انواع روش‌ها و صحبت از حقوق بشر، دموکراسی و دفاع از حقوق ملت‌ها تلاش کرد ملت ایران چهل سالگی انقلاب را جشن نگیریم.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در اهمیت نامگذاری هفته حقوق بشر آمریکا از سوی رهبر انقلاب بیان داشت: ارتزاق سازمان‌های بین‌المللی از جمله لاهه از طریق استکبار و آمریکای جنایتکار است، لذا بعد از ۳۳ سال نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که آن‌ها از حقوق مظلومان دفاع کنند.

سردار سلیمانی با اشاره به تقویت داعش در منطقه گفت: داعش که منطقه خاورمیانه را به جنگ و آشوب کشاند و حتی بدترین و خبیث‌ترنی جنایت‌ها علیه کودکان فلسطینی و عراقی انجام دادند، زاییده خود آمریکاست، چون آن‌ها جز منفعت خود، به هیچ چیز فکر نمی‌کنند.

وی در پایان به اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: دشمن توان خود را به کار گرفته که این اقتدار کمرنگ کند اما به برکت خون شهدا و حماسه‌سازی‌ها و ایثارگری نیروهای مسلح ما اقتدار و توانمندی روز به روز بیش‌تر خواهد شد زیرا امروز هرچه داریم از فرهنگ ایثار و شهداست.

گلباران شهادتگاه ۲۹۰ مسافر ایرباس در آب‌های خلیج فارس

پرواز به آسمان فرود در بهشت

پایان بخش سی‌وسومین سالگرد این مراسم با گلباران شهادتگاه ۲۹۰ مسافر هواپیمای ایرباس که ۱۲ تیر سال ۶۷ از سوی ناو جنگی آمریکا با اصابت ۲ موشک به شهادت رسیدند؛ همراه بود.

در این مراسم که شماری از مسوولان اجرایی هرمزگان و خانواده های شهدای این جنایت آمریکا برگزار شد، شرکت‌کنندگان به هنگام گلباران محل شهادت عزیزانشان بار دیگر فریادهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند و این جنایت جنگی و ضد بشری آمریکا را محکوم کردند.
پس از نواختن سرود جمهوری اسلامی ایران، شرکت‌کنندگان از روی عرشه شناور شهید محمد ناظری با نثار شاخه‌های گل محل شهادت ۲۹۰ مسافر در حوالی “تنگه هرمز و هنگام” در آب‌های استان هرمزگان را به یاد آنان گلباران کردند.

دراین مراسم  سردار سلیمانی معاون فرهنگی بنیاد شهید وامور ایثارگران، احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی علی رئوفی معاون سیاسی امنیتی واجتماعی استانداری استان و سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد (ع) استان حضور داشتند.

۱۲ تیرماه سال ۶۷ برابر با سوم ژوئیه ۱۹۸۸ میلادی، یکی از دردناک‌ترین حوادث تاریخ انقلاب اسلامی بود که با شلیک موشک هدایت شونده از ناو وینسنس متعلق به نیروی دریایی آمریکا صورت گرفت.

صبح‌گاه ۱۲ تیرماه ۱۳۶۷؛ روزی که ویلیام راجرز، ناخدای ناو وینسنس با شلیک ۲ موشک، هواپیمای مسافربری ایران را در آب‌های خلیج‌فارس سرنگون کرد و باعث کشته شدن ۲۹۸ مسافر آن اعم از مرد و زن، کودک و نوجوان و کهنسال به شهادت رسیدند، در میان سرنشینان این هواپیما، ۶۶ کودک زیر ۱۳ سال و ۵۳ زن بودند که همگی کشته شدند.

درجریان این جنایت ضدبشری و آشکار آمریکا که علاوه بر مسافران ایرانی، مسافرانی از کشورهای هندوستان، پاکستان، دبی، امارات و یوگسلاوی و ایتالیا حضور داشتند، به همراه مسافران ایرانی مظلومانه و بدون هیچ جرم وگناهی در آتش سوختند و پیکر ۱۰۰ نفر از این شهدا هیچ‌گاه پیدا نشد و به قعر دریا افتادند.

در مجموع ۲۵۴ مسافر این پرواز ایرانی، ۱۳ مسافر تبعه امارات متحده عربی، ۱۰ مسافر هندی، ۶ مسافر اهل یوگسلاوی، ۶ مسافر پاکستانی و یک مسافر ایتالیایی و ۱۶ خدمه، مسافران خوبین‌بال پرواز ۶۵۵ ایران‌ایر بودند که مظلومانه تکه تکه شدند.

هدایت پرواز ۶۵۵ سال ۶۷ نیز برعهده کاپیتان شهید محسن رضائیان بود که همراه با خدمه خود در این پرواز به شهادت رسیدند؛کاپیتانی ۳۸ ساله‌ و پدر سه فرزند(دوتا دختر و یک پسر) که تجربه هفت هزار ساعت پرواز موفق را در کارنامه‌اش داشت و آن روز هم هدایت این پرواز به مقصد دوبی را به عهده گرفته بود، اما سرنوشت او هم با سرنوشت بقیه سرنشینان هواپیما گره خورد و برای همیشه نامش جزو قربانیان یکی از بزرگترین‌ جنایت‌های هواپیمایی در دنیا در تاریخ ایران ماندگار شد.

پرواز ۶۵۵ ایران‌ایر یک پرواز غیرنظامی بود که پرواز خود را از فرودگاه بین‌المللی بندرعباس شروع کرد و به پرواز خود در مسیری عادی ادامه داد تا اینکه هفت دقیقه بعد از پرواز توسط یک موشک پرتاب شده از سوی ناو وینسس آمریکا در آب‌های خلیج فارس که آمریکا سال‌های سال به ‌بهانه‌های واهی وارد این منطقه است، مورد اصابت قرار گرفت.

ششم تا دوازدهم تیرماه هفته حقوق بشر آمریکایی نام‌گذاری شده است.

مجله خبری زهک

درباره ی kuop26598

مطلب پیشنهادی

رییسان جمهوری اندونزی و اوگاندا به رییس‌جمهوری منتخب تبریک گفتند

به گزارش روز شنبه ایرنا از سفارت جمهوری اسلامی ایران در اندونزی، «جوکو ویدودو»  با ارسال …